هیوندای حدود ۸۲ هزار دستگاه خودروی برقی را به جهت نقص فنی باتری ایجاد کرد الجی و حریقسوزی در سطح جهانی فراخوانی مینماید که هزینهی آن حدود ۹۰۰ میلیون دلار خواهد بود.
هفتهی قبلی گزارش دادیم که هیوندای ممکن میباشد ناچار باشد بیشتراز ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی کُنا را به جهت اتصالکوتاه در بسته باتری و تولید حریقسوزی فراخوانی نماید؛ فعلا جزئیات تأثیر این نقص فنی در بیرون از کره جنوبی در دسترس میباشد. به نقل از اتوبلاگ، هیوندای موتور به جهت مخاطرات ناشی از حریقسوزی، باتری حدود ۸۲ هزار دستگاه خودروی الکتریکی را در سراسر دنیا جایگزین مینماید. درین فراخوان، برای اولین توشه میباشد که جایگزینی بسته باتری بهشکل بزرگ به وسیله یک خودروساز گران قدر ایفا میشود.
قطعات یدکی هیوندای
به نقل از Carscoops، یک کدام از مسئولان هیوندای دراین باره اظهار کرد که به طور تقریب ۵۵ هزار دستگاه خودروی برقی کنا در بیرون از کره جنوبی ذیل تأثیر فراخوان قرار می گیرند. این مجموعه در اکنون مکاتبه با اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگ راههای آمریکا برای اعلام مراجعه داوطلبانه مشتریان میباشد.
مسئولان هیوندای اعلام کردند که بهزودی جزئیات فراخوان به فروشندگان داده میشود و هزینه تک تک مرتبط با آن حدود ۹۰۰ میلیون دلار خواهد بود. این عیب احتمالا از اتصالکوتاه در سلولهای باتری تولیدشده در کارگاه LG Energy Solutions نانجینگ چین ناشی میگردد. به حیث می رسد این عیب با بهروزرسانی معمولی قابل انعطافافزاری قابل رفع وجود ندارد و برای جایگزینی باتری، به جبران مالی نیاز دارااست.
اینترنتوبسایت Electrek هفته قبل گزارش اعطا کرد که ممکن میباشد این عیب حتی به مضمون ردوبدل تک تک بسته باتری باشد. علاوه بر این، هیوندای ممکن میباشد تصمیم بگیرد سلولهای LG را با سلولهای SK Innovation جایگزین نماید. فراخوان هیوندای در کره جنوبی به اکتبر برمیخواهد شد؛ هنگامیکه بیشتراز ۲۵ هزار دستگاه خودروی الکتریکی ساختهگردیده فی مابین سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ برای بهروزرسانی اپ و بده بستان باتری فراخوانده شدند.برای خرید لوازم یدکی هیوندای به سایت آریا پارت مراجعه کنید.
برای سفارش باتری با آریا یدک در تماس باشید
رویترز در آن فرصت گزارش اعطا کرد که ۱۳ اتفاق حریقسوزی هیوندای کنا در اتریش و کانادا صورت داده میباشد. هیوندای این فراخوان را «پاسخی فعالانه به ساختوساز مشکوک و نقص باتریهای ولتاژ بالای به کار گیریگردیده در وسایل نقلیه» میداند که ممکن میباشد در حریقسوزی گزارشگردیده نقش داشته باشد.
لی هانگ کو، محقق ارشد انستیتوی اقتصاد صنعتی و بیزنس کره جنوبی، دراین باره خاطرنشان کرد:
این مورد برای هیوندای و الجی بسیار در خور اعتنا میباشد؛ چون ما در فرایند نخستین برهه زمانی خودروهای الکتریکی هستیم. چگونگی رئیس هیوندای در این باره، خیرصرفا الگویی برای کره جنوبی بلکه برای بقیه کشورها میباشد.
فراخوان کنونی بیشتر مرتبط با خودروی برقی کنا، پرفروشترین سبک برقی هیوندای میباشد که برای اولین توشه در آخرها سال قبل بعداز حریقسوزی، برای بهروزرسانی قابل انعطافافزاری فراخوانده شد. یکی خودروهای برقی هیوندای کنا که در ماه ژانویه فراخوانده شد، مبتلا حریقسوزی گردیده بود و مقامات کره جنوبی تحقیق راجعبه کافی بودن اولین فراخوان را استارت کردند.
LG Energy Solution، بخشی از تیم LG Chem میباشد که باتری خودروی برقی هیوندای کنا را ایجاد مینماید و هنوز بهاین مسئله عکس العمل خاصی آرم نداده میباشد. در بیانیهای آمده میباشد که هیوندای از توصیه الجی در خصوص منطق شارژ سریع در سیستم رئیس باتری به کار گیری خطا نموده است و نباید سلول باتری را ادله اساسی بروز خطرها ناشی از حریقسوزی دانست.
وزارت حملونقل کره جنوبی در بیانیهای بیان کرد که خللهایی در بعضی از سلولهای باتری تولیدشده در کارگاه LG Energy چین چشم شدهاست. هیوندای در خصوص انگیزه این حریقسوزی توضیحی نداد. سهام هیوندای به انگیزه این قضیه ۳٫۹ درصد سقوط کرد و سهام LG Chem با وجود بازار وسیعخیس، با کاهش ۲٫۸ درصدی مواجه شد.
لوزم هیوندای با بهترین قیمت در تهران
به ادعای چکگران، هیوندای به آنان گفته میباشد که توافقطومارای راجع به شیوهی تقسیم هزینهها ممکن میباشد طی هفته آینده صورت پذیرد. ولی آن ها فکر می کنند با اعتنا به بالا بودن آوازه کمپانیها و اختلاف لحاظ دو کمپانی در زمینه ی انگیزه حریقسوزی، ممکن میباشد این فعالیت فرصت بیشتری ارتفاع بکشد. هیوندای از اظهارنظر در ارتباط بیانیه ال جی انرژی یا این که ارائه جزئیات در زمینهی مجال ایفا توافق برای تقسیم هزینهها جلوگیری کرد و اظهارکرد در بالا درانتظار حاصل پژوهش ها وزارت حملونقل میباشد.
فراخوان هیوندای مرتبط با نسبتاً ۷۶ هزار دستگاه خودروی برقی کنا میباشد که در میان سالهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ تشکیل شدهاند و حدود ۲۵ هزار دستگاه آن در کره جنوبی قرار داراهستند. برخی از سبکهای Ioniq EV و اتوبوسهای Elec City نیز درین فراخوان گنجانده گردیدهاند. مسئولان هیوندای گفتند:
به دارندگان خودروهای الکتریکی کنا و آیونیک پیشنهاد میشود تا وقتیکه باتری ردوبدل نشود، شارژ باتری را به ۹۰ درصد گنجایش محصور نمایند.
1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید
سلام عالی بود