لوازم یدکی هیوندای i40

عموم بخش ها متعدد جهان سلایق متفاوتی دارا هستند، این سلایق از فرهنگ و تمدن ها، سنت ها و موقعیت محیطی و اجتماعی متعدد نشات گرفته و در زمان فرصت می‌تواند دست خوش تغییر و تحول نیز بشود. این مسئله همواره در گزینش شایسته ترین دوست ما یعنی اتومبیل هم اثرگذار بوده و میباشد.

برای مثالً عموم ایالات متحده خودورهای بزرگتر و وانت ها را می پسندند، اروپایی ها اتومبیل های توده و جورتر و معدود مصرف خیس و اما ساخت‌و‌ساز کنندگان هم پسندند آنچه را جانان (یعنی مشتری) پسندد! همین هیوندای هنگامی تمرکز خویش را روی بازار ایالات متحده نهاده بود و با تشکیل داد اتومبیل های آمریکایی پسند توانست به فروش قابل قبولی در ینگه عالم (آمریکا) دست پیدا نماید (حتی در صورتی‌که به نامگذاری خودروهای هیوندای توجه فرمائید با اسامی مانند توسان یا این که سنتنیال مواجه می‌شوید که در واقع اسم شهرهایی در ایالات متحده می‌باشند)، البته مدتیست که خودروساز نترس آسیایی بازار اروپا را نماد گرفته و به طور طبیعیً چهت نیل به غرض ناچار میباشد ذوق وسلیقه ی مردمان مجموعه کشور ها سبز را هم در حیث بگیرد.

یکی تولید ها هیوندای که با غرض جلب حیث اروپایی ها به دنیا آمد i40 اسم داراست. خودرویی که شاید بعضا آن را با سوناتا مقایسه نمایند ولی i40 در صورتی هم سوناتا باشد یک سوناتا، بافرهنگ اروپایی میباشد! جداگانه از اینکه در اروپا پباده سازی گردیده، با موتور کوچک ترش کمتر خوراک میخورد، جثه اش لاغر خیس میباشد و در ایمنی و کیفیت مشقت بار گیرانه خوی می نماید.

مدتی میباشد که‌این خودرو در دو سبک استیشن واگن و سدان پا به خیابان های جمهوری اسلامی ایران گذارده البته با استقبال چندان متعددی مواجه نشده میباشد. در واقعیت با دقت به سایز بدنه و وسعت موتور، مشتریان از خویش میپرسند چرا بایستی با پولی شبیه اتومبیلی کوچکتر و ضعیف خیس از اکسنت بخرم؟ برای خرید لوازم یدکی هیوندای اکسنت بخوانید! خوب ما هم کنجکاو شدیم و به سراغش آمدیم تا ببینیم این هیوندای 2 لیتری چه در چنته دارااست. شاید با ارزیابی بیشتر جوابی هم برای سوال بالا پیدا کردیم.

معرفی هیوندای i40

در نامگذاری اش هم از اسامی آمریکایی خبری وجود ندارد و اتومبیل با منطق ریاضی خودش را به ما معرفی می نماید. هیوندای i40؛ یعنی اینجانب یک هیوندای سواری هستم که از i30 بزرگترم و از i45 کوچکتر! مثل پژو، بنز، ب ام و و بخش اعظمی مارک های دیگر که با کد های تعریف و تمجید گردیده حد و حدود اتومبیل را در نامگذاری ها حیث می نمایند. همان گونه که در پیشگفتار گفتیم این خودور در دو سبک استیشن و سدان وارد سرزمین گردیده‌است.

نمیدانم چرا عموم کشور ایران با وجود اینکه عادت به هجرت های گروه جمعی و برداشتن اشکال وسایل غیر ضروری دارا‌هستند، همچنان عشق ای به استیشن ها نماد نمیدهند! پیش از اینً هم اکثری از اتومبیل ها مثل پژو 504، فلش، میتسوبیشی لنسر (ده سال 90)، پژو 405، تندر 90 و … در سبک های استیشن واگن عملکرد کردند دل عموم ما‌را بدست بیاورند اما به هیچ عنوانً برنده نبودند! شاید یکی‌از عوارض این میباشد که ما اهل ایران ها به زیبایی اهمیت متعددی میدهیم و معمولاً این اتومبیل ها (بخصوص در سبک های کهن) ظواهر چندان دلربایی ندارند، ولی در خودرو های نو خیس بخصوص همین i40 داستان ما سبک SW درصورتی که زیباتر از سبک صندوقدار نباشد، زشت خیس هم وجود ندارد.

شاید هم عموم فکر‌میکنند خرید این جور ماشینی سنشان را فراتر نماد میدهد، زیرا استیشن ها به نوعی آرم داشتن همسر و فرزند هم می باشند! اما ما هم نمیخواهیم اینجا تبلیغ کنیم که اتومبیل استیشن بخرید، راستش را بخواهید خویش اینجانب هم سدان ها را ترجیح می دهم ولی در شرایطی که اهل سفرهای بیرون جاده ای نیستید و فقطً بدلیل به کار گیری از فضای توشه بیشتر قصد خرید اتومبیل کراس اوور دارید.

یک استیشن با مصرف سوخت کمتر و سواری شل خیس میتواند جایگزین قابل قبولی برای کراس اوور گزینه نظرتان باشد. بگذریم، امروز که خودمان هم سراغ مثال صندوقدار i40 آمده ایم پس بهتر میباشد بیشتر از این در انتظار نکره و محاسبه را استارت نماییم.

نمای ظاهری i40

i40 هم مثل اکثر محصول ها تازه هیوندای با یک پباده سازی سیال و جلو پنجره ی شش ضلعی از دیگر مارک ها قابل تشخیص میباشد. این شرکت تعدادی سالی میباشد که تلاش می نماید با محافظت خطوط اساسی پباده سازی اصالتی برای فیس و برندش دست و پا نماید که اما تا حدود متعددی هم پیروز بوده. امروز در‌صورتی‌که یک کالا نو از این کره ای سختکوش ببینیم فارغ از دقت به نشان اتومبیل و نوشته های پشتش بلافاصلهً می‌فهمیم که با یک هیوندای طرف هستیم.

کاری که سالهاست شرکت هایی مثل بنز، ب ام و و … ایفا می دادند. (آلمانی دوستان لطفاً خونسردی خودتان را نگهداری نمائید، قصد مقایسه اصالت برندها را نداشتم، صحبتم تنهاً اشاره به یک الگوی درست در پباده سازی بود!) در کنار این صورت و شمایل کلی هیوندای، در i40 لامپ های کشیده و کاپوت پر رنگ جلب اعتنا می نمایند که‌این موردها بهمراه اعتنا به جزئیات فیس ی اتومبیل را خوش ادغام و متمدنانه نموده اند.

ولی شاید به حیث خیلی ها دماغه اش شباهت هایی به الانترا داشته باشد که خوب همچنین هم میباشد، ولی i40 در عین شباهت به الانترا مقداری پخته خیس و جا افتاده خیس گردیده و میتوان چنین تصور کرد که الانترای جدید بالغ برای ادامه علم آموزی به اروپا رفته و بعداز دریافت کردن گواهی مهندسی بازگشته میباشد! شما بعداز دیدنش با خودتان می گویید این که به عبارتی الانترای خودمان میباشد البته چقدر خوشتیپ خیس گردیده! در نمای جانبی خطی که از گلگیر جلو با عبور از دستگیره ها به لامپ عقب منتهی می‌شود به خیر و خوبی پباده سازی پویای دماغه را به قسمت عقبی دارای ربط نموده و در‌پی هم سقف پانوراما با شیبی ملایم به صندوق عقب متصل گردیده‌است.

در متواتر لامپ هایی قشنگ و سپری عضلانی با خروجی های دوگانه اگزوز در طرفین خود نمایی میکنند که به طور کلی هم اکنون و هوای اسپرت و برنا پسندانه ای بدین نصیب اتومبیل بخشیده اند.

در واقعیت i40 با اینکه جسارت های پباده سازی کیا اپتیما و ابهت بدنه هیوندای سوناتا را ندارد ولی با فیس ای سنجیده و نازکی هایی معقول اتومبیلی با کلاس و خوش قیافه از آب درآمده. از نگاه سایز هم (ارتفاع 4740 پهنا 1815 و طول 1470 میلیمتر) از الانترا بزرگتر و از سوناتا کوچکتر میباشد که برای اشخاصی که فضای الانترا را کافی نمی دانند و در عین حالا با سایز گرانقدر سوناتا هم خلل دارا‌هستند بعد ها کارآمدی به لحاظ می‌رسد.

پباده سازی داخلی i40

بعضی براین باوراند که صاحب و مالک خودرو، بیشتراز 90 درصد مواقع صرفا باطن اتومبیلش را میبیند خیر بیرونش را. در سود در حالتی‌که به اندیشه پز دادن به سایر نباشیم کابین قشنگ و ریلکس، اصلی خیس از ظواهر زیباست. ولی ما “عشق و علاقه ماشین ها” که حتی پشت امر هم اتومبیلمان را از خارج تجسم میکنیم! البته به حیث می رسد حرف این اشخاص دست کم برای آدم های معمولی به طور کاملً منطقی میباشد. پس برویم ببینیم i40 سواران این 90 درصد را در چه محیطی تجربه میکنند.

هر چقدر که داشبورد تولیدات دیرین هیوندای زشت و کسل کننده بود در چندین سال اخیر این موضوع برعکس گردیده. راجع‌به i40 نیز همان گونه که انتظار می‌رفت با داشبوردی امروزی و خوش فرم روبرو شدیم که ولی در نگاه اولیه مقداری نامرتب به لحاظ می‌رسد و اصالت پباده سازی بعضا مارک های خاص را هم ندارد البته انصافاً زیباست و بازی دیده نواز خطوطش در عین نازکی احساس اقتدار و امنیت را به راننده و سرنشینان منتقل میکند.

کلید لامپ ها نیز به مدل اکثری از اروپایی ها (بخصوص آلمانی ها) به زیر روزنه تهویه سمت چپ منتقل گردیده. یک امر خوش دست هم پیش رویمان داریم که با اشکال کلید های پیکربندی به پرورش و نشانگر هایی جالب پشت سرش وعده لذت و هیجان را به ما میدهد. ولی شاید هم این یک شم کاذب باشد و در پی می بایست ببینیم هنگام رانندگی بدین وعده ها فعالیت شود یا این که نه.

تجهیزات رفاهی و ایمنی i40

قطعات یدکی هیوندای i40 آن قدر تجهیزات رفاهی و ایمنی در چنگ راننده و سرنشینان خویش قرار می‌دهد که برای عده ای که درپی خودروهای اصطلاحاً فول میشوند مکان کلام و حدیث چندانی باقی نخواهد گذاشت. در دعوا ایمنی وجود 9 کیسه هوا ( 2 عدد در جلو، 2 عدد جانبی برای سرنشینان جلویی، 2 تا جانبی برای سرنشینان عقبی، 2 عدد پرده ای و در انتها یکی از برای زانو )، ترمز های 4 چرخ دیسکی که مجهز به سیستم های ترمز کمکی BAS و سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD می‌باشند،

سیستم در اختیار گرفتن پایداری الکترونیکی ESC، بهمراه بدنه تقویت گردیده و ایمنی بالای تصادف در عکس العمل با عابر پیاده و 5 ستاره ایمنی از موسسه Euro NCAP خاطر همگی را سهل کرده و در نصیب رفاهی نیز لیست بلند بالای آپشن ها از قبیل: تهویه مطبوع اتوماتیک با امکان تهیه و تنظیم منقطع برای راننده و سرنشین کناری بهمراه روزنه غیر وابسته برای سرنشینان عقبی، پدال های ردوبدل دنده پشت امر، سیستم لامپ های جلو تطبیقی یا این که به عبارتی گردش لامپ ها AFLS ، سقف پانوراما و سانروف برقی، نمایشگر سوپرویژن 4.2 اینچی لمسی و ال سی دی TFT، دوربین دنده عقب، سنسورهای بوستان جلو و عقب، سیستم ضد یخ برف منزه کن، ترمز دستی برقی، سیستم کمکی آغاز تکان در سربالایی ها HAC، صندلی های جلو هر دو برقی مجهز به گرمکن و سردکن ( صندلی راننده با 2 خاطر )، صندلی های عقب تاشو مجهز به گرمکن.

ورود و شروع سوای کلید، سیستم صوتی Infinity با ورودی USB و AUX و در دست گرفتن از روی امر، بلوتوث، لامپ پر نمک جلو، سنسور روشنایی و سنسور باران یا این که به عبارتی برف تمیز کن خودکار، کروزکنترل، روکش چرمی صندلی ها و دستور، آیینه های جانبی برقی بهمراه لامپ راهنمای LED و قابلیت و امکان تاشوندگی برقی، آیینه ی اواسط الکتروکرومیک، گرمکن امر، 4 شیشه برقی خود کار بهمراه انقطاع کن اضطراری و حلقه های 18 اینچی اسپرت و… هیوندای i40 را به یک کدام از بی نقص ترین مثال های مقام ی قیمتی خودش تبدیل نموده است. هرچند گشوده هم بعضی خواهند اذعان کرد چرا کروز کنترلش رادار ندارد و سیستم هشدار خروج از خط کجاست و ..!

موتور هیوندای i40

خیلی ها معتقدند موتور 1999 سی سی این اتومبیل از دید وسعت و در سود از لحاظ اقتدار، بیشتر به الانترا مجاورت میباشد تا سوناتا؛ ولی اعداد و ارقام چیز دیگری می‌گویند. موتور 2 لیتری هیوندای i40 با همین وسعت می‌تواند قدرتی حدود 175 اسب بخار در بدور 6500 ارائه دهد که حدوداً با سوناتای 2.4 لیتری برابری می نماید. اما در خصوص گشتاور این پیشرانه با ساخت‌و‌ساز 214 نیوتن متر در به دور 4700 حدود 14 نیوتن متر از سوناتا ضعیف خیس میباشد که گشوده هم نسبت به تفاوت وسعت، عدد ناچیزی محسوب می‌شود. البته انگیزه چه میباشد؟ مگر می گردد بازده و تکنولوژی دو فرآورده هم نسل از یک شرکت مشترک اینقدر باهم گوناگون باشند؟

در واقع موتور i40 نسل جدیدتر موتورهای هیوندای میباشد که با سیستم تزریق بی واسطه سوخت (GDI) بازده بالاتری نسبت به موتورهای کهن داراست. در شرایطی که بخواهیم خیلی خلاصه بگوییم درین رشته آوری سوخت به صورت بی واسطه به درون سیلندر پاشیده می گردد و در دست گرفتن بیشتری روی احتراق وجود خواهد داشت، درنتیجه ضمن بالا رفتن اقتدار میتوان مصرف زیر تری هم تجربه کرد. خوب احتمالاً می‌پرسید هیوندای که بلد میباشد همچین موتوری بسازد پس چرا برای سوناتا این عمل را نکرده؟

در جواب می بایست بگوییم که اتفاقاً سوناتا با انجین GDI نیز ساخت می‌شود و با توان فراتر در برخی مرز و بوم ها به عنوان مثال ایالات متحده به فروش می‌رسد ولی با دقت به آلرژی بیشتر این موتور به کیفیت بنزین، برخی کشورها ترجیح میدهند از به عبارتی موتور سابق خیس به کارگیری نمایند. پس شاید یک کدام از برتری های موتور سابق سوناتا نسبت به موتور پاشش بی واسطه i40 آلرژی کمترش باشد (ولی نا گفته نماند که تعداد بسیار محدودی سوناتای GDI یاروهمدم به مرز و بوم نهاده اند) درضمنً این اقتدار خروجی بوسیله یک گیرباکس 6 سرعته خودکار به چرخ های جلویی منتقل می‌شوند.

با آحاد این سخن ها که راجع به موتور پربازده i40 گفتیم، درصورتی که عجله و سرعت برایتان فاکتور خیلی مهمی میباشد، این اتومبیل شایسته ترین تعیین صد و هفتاد میلیونی بازار نخواهد بود چراکه رقبای دیگری (از جمله تویوتا کمری) در‌این حدود قیمتی می‌باشند که در شتابگیری از پس اتومبیل شما بر می‌آیند. ولی بیایید مجدداً با هیوندای سوناتا مقایسه کنیم؛ چراکه تقصیر‌کار اساسی عدم استقبال از i40 در کشورمان همین اخوی درشت هیکلش بوده.

در واقع این دو اتومبیل معمولاً وارد بازار یک سرزمین نمی‌شوند، بلکه هرکدام از آن‌ها بر پایه ی سلایق مشتریان در جایی که شانس بیشتری برای فروش دارا هستند ارائه می شوند. بگذریم؛ سوناتای 2.4 لیتری وارد شده علیرغم بازده تحت خیس پیشرانه، همچنان تا اندازه ای پرشتاب خیس میباشد که یک کدام از عارضه ها را میتوان در گشتاور مقداری بالاترش دانست.

ضمن اینکه با دقت به 400 سی سی وسعت فراتر موتور، سوناتا غالب گردیده حداکثر توان و گشتاور را در دورهای تحت تری نسبت به موتور 2 لیتری i40 بدست بیاورد که مسلماً در شتابگیری سریعتر بی تاثیر نبوده میباشد. ولی در هر شکل بدلیل تفاوت تکنولوژی این دو موتور، تفاوت تلاش نسبت به اختلاف وسعت موتور ناچیز می باشد و احتمالا برای خیلی ها حدود یک ثانیه عجله ضعیف خیس i40، نسبت به مصرف سوخت مناسبش (7.5 الی 8 لیتر در سیکل ترکیبی) اهمیت چندانی نخواهد داشت. الان صدای دوستداران عجله بلند می گردد که 0.1 ثانیه هم اساسی میباشد!

تجربه رانندگی هیوندای i40

پشت دستور i40 با این داشبورد خوشگل و صندلی هایی که به نیکی بدنمان را در بر گرفته اند احساس نیکی داریم. کیفیت متریال مستعمل هم مطلوب میباشد و انگار در اتومبیلی یک پلکان فراتر از هیوندای نشسته ایم. ولی برجستگی بیش تر از حد داشبورد و همینطور شیب دماغه و ردیف ها رویت کرد گوشه و کنار را یه خرده محصور کرده اند ولی پس از دوران کوتاهی رانندگی به آن ها عادت می‌کنید. فضای پا برای همه سرنشینان کافی میباشد اما شیب ملایم ردیف C منجر گردیده انتهای سقف برای اشخاص دیلاق مقداری کوتاه باشد. پس از فشار دادن دکمه شروع و قرار دادن دنده در شرایط D با اولی فشار پدال گاز ، ترمز دستی آزاد گردیده و اتومبیل به تکان در میاید.

احتمالاً افرادی خواهند بیان کرد این ترمز دستی فانتزی برقی ابدا بدرد نمی‌خورد زیرا خیر میتوان با آن حرکات نمایشی زد و خیر هنگام بحث با بالا کشیدنش مثل کشیدن گلنگدن اسلحه اقتدار نمایی نمود! ولی خوب به غیر از این دو اختلال اصلی(!) چیز خیر میباشد و امکاناتی مثل اتوهلد هم برایمان مهیا کرده. کابین سکوت و نسبتاً شل میباشد البته کیفیت سواری کامل وجود ندارد.

شاید تقصیرکار مهم تایرها باشند، در واقع لاستیک های فاق کوتاه برای پیست و حرکات مارپیچ مطلوب خیس از اشکال ساده می‌باشند و مثل کفش اسپرت می‌توانند به توفیق یک دونده امداد کنند، ولی اینجا در شهر و برای به کارگیری ی روزمره (آن هم در مملکت مالامال دست انداز ما) این سایز لاستیک بیشتر به کفش پاشنه بلند شباهت داراست.

قشنگ و در عین اکنون برهان کمر درد اما خیلی هم نگران نباشید زیرا سیستم تعلیق این هیوندای خوش قیافه توانسته تا حدودی بی آبی لاستیک های 225/45R18 را جبران کند ولی با این وجود برخیً در عکس العمل با سرعتگیر ها و دست اندازهای وطنی، بویژه برامدگی های تیز ضرباتی به باطن اتاق منتقل می شود که وقار سرنشینان را بر هم می‌زند.

ولی به لطف همین سواری یه خرده کم آب و تایر های پهنِ فاق کوتاه، i40 در هندلینگ اخلاق قابل قبولی از خویش نشانه اعطا کرد، بخصوص که فرمانش هم به موقع تماماً محکم گردیده و شم امنیت بیشتری برای راننده به ارمغان می‌آورد. برای آزمایش شتابگیری شرایط رانندگی را از اکو به اسپرت تغییر تحول داده و با بی سر و صدا کردن در دست گرفتن پایداری از توقف تا سرعت 100 کیلومتر بر پدال گاز فشردیم.

مجال بدست آمده حدود 11.5 ثانیه شد که برای یک اتومبیل 2 لیتری اتومات با وزن تقریبی 1.5 بدن (به جثه اش نمی خورد اما انگار حسابی تو لبریز میباشد) آن هم در طول طهران رکورد خوبیست ولی با یاد آوری قیمتش ناخودآگاه به حافظه اتومبیل های سریعتر این سختی هم می‌افتیم. گیرباکس اتومات i40 مثل اکثر تولیدات کره ای نسبت به اتومبیل های ژاپنی و آلمانی پاره ای کندتر میباشد و این مورد چه در مدل کردن دنده ها و چه معکوس دادن بازده مطلوب موتور را اندکی هدر می دهد. البته این مورد آنقدر ها هم خراب وجود ندارد و بدلیل نرمی بده بستان ها می‌گردد از رمز تقصیراتش سپری شد!

در یک عده بندی کلی هرچند i40 اتومبیل خیلی پرشتابی وجود ندارد البته نسبت به وسعت موتور و انتظاراتی که از یک سدان خانوادگی میرود برخورد پدال گاز قابل قبولی داراست و حتی بیشتراز چیزی که برای رانندگی نرمال نیاز دارید در اختیارتان قرار خواهد اعطا کرد. ترمزها نیز قابل قبول می باشند و از پس اتومبیل بر می‌آیند. هرچند در ترمزگیری شدید گهگاه فشار ناشی از وزن بالای اتومبیل یه خرده شم میگردد.

چنانچه طرفدار i40 باشید و در عین هم اکنون فضای حمل توشه هم برایتان خیلی اساسی باشد احتمالاً سبک استیشن را تعیین می کنید البته سبک سدان هم صندوق عقب جادار و قابل قبولی دارااست که به نیکی جوابگوی هجرت های خانوادگی خواهد بود.

سود گیری

هیوندای i40 اتومبیلی خوش استیل ، نادر مصرف ، ایمن و لبریز آپشن میباشد که می‌تواند لحاظ اکثری از اختلال پسندان را به خویش جلب کند، ولی با اعتنا به بها ارائه گردیده رقبای سرسختی نیز داراست، اتومبیل هایی که با هیکل های درشت و موتورهای مالامال وسعت ترشان نگاه طعنه آمیزی به i40 میکنند و عمل را برایش سخت ساخته اند بخصوص که عموم ما به اتومبیل های بزرگتر و قویتر و یا این که خودروهایی که بیشتر جلب دقت نمایند (مثل کراس اوور ها) عشق و علاقه بیشتری دارا هستند و از نظر خیلی ها این اتومبیل با این جثه، وجهه یک خودرو 160 تا 170 میلیونی را ندارد.

در سود از دیگر مارک ها و سگمنت ها که بگذریم در همین سدان های مجموعه هیوندای-کیا، اتومبیل هایی مثل سوناتا و اپتیما برای ما اهل ایران ها دیدنی خیس به لحاظ میرسند.

اما با کل این کلام ها و درک کردن اینکه در مرز و بوم ما هر کسی به سراغ این اتومبیل نمیرود (که شاید هم این خودش یک مزیت باشد زیرا اتومبیل شما خاص و منحصربه‌فرد خواهد بود) البته i40 برگ های غالب ای نیز داراست. برای مثال درباره با ایمنی سرنشینان و ایمنی عابر پیاده (چقدر هم که ما اهل ایران ها به‌این چیزها اهمیت می دهیم!!) و مصرف سوخت و کیفیت، i40 اتومبیل قابل اعتمادی میباشد و این موردها در کنار آپشن های زیاد و پباده سازی دیده ناز و نوازش می‌تواند آینده سوناتای اروپایی را در کشورمان بهتر از مجال هم اکنون نماید.

به این دلیل‌که با سپری شد فرصت تعداد بیشتری با خصوصیت هایش آشنا میگردند و آن را با الانترا غلط نخواهند گرفت و همینطور با پروسه هر روز بدتر از روز گذشته ترافیک و بها سوخت این قابلیت وجود دارااست که ذوق و سلیقه ما رفته رفته شبیه عموم اروپا گردد و امثال i40 را به امثال سوناتا ترجیه دهیم!

برای سفارش لوازم یدکی هیوندای در تهران و ارسال به سراسر ایران با آریا پارت تماس بگیرید.

مشخصات فنی
مدل هیوندای i40
پیشرانه 4 سیلندر خطی GDI
حجم موتور 1999 سی سی
گیربکس 6 سرعته خودکار
حداکثر قدرت 175 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 214 نیوتن متر در 4700 دور در دقیقه
شتاب 11.5 ثانیه در روز تست
حداکثر سرعت 208 کیلومتر در ساعت
وزن 1513 کیلوگرم
سازنده هیوندای